Als u nog vragen hebt, kunt u wanneer u maar wilt contact opnemen met onze klantenservice!
Met deze nieuwe widget kunt u een samenvatting van de bezoekersstatistieken direct op uw website weergeven, zodat u en uw bezoekers altijd op de hoogte zijn.
De live-teller ververst automatisch, dus u hoeft de pagina niet te vernieuwen om de nieuwste bezoekersaantallen te zien. De live-teller wordt getoond aan alle bezoekers die Adobe Flash Player versie 9 of nieuwer hebben (en ongeveer 97%-99% van alle gebruikers heeft dat). En zelfs als sommige bezoekers Adobe Flash Player niet hebben, hoeft u zich geen zorgen te maken: ALLE bezoekers worden geteld
Wilt u nu gelijk een live-teller? Het enige wat u moet doen, is de teller-code op uw site vervangen:
1) Login op Motigo:
2) Klik op “Webstats” in het overzicht van uw account:
3) Selecteer de teller waarvoor u een live-teller wilt hebben, en klik op “Toon html-code”:
4) Selecteer de optie Live-teller en kopieer de tellercode. Het enige wat u nu nog moet doen, is de teller-code op uw site vervangen door de nieuwe code. Daarna wordt de nieuwe live-teller op uw site getoond:
Doe het volgende om uw statistieken te beveiligen:
1. Log in bij motigo
2. Selecteer de teller die u wilt bewerken, en klik op het gereedschapspictogram:
3. Selecteer de optie “Privéstatistieken inschakelen”
4. Klik op “Wijzigingen opslaan”
Veel plezier met de nieuwe feature
Als u nog vragen hebt, kunt u te allen tijde contact opnemen met onze klantenservice!
]]>4Carlahttp://http://blog.motigo.com/?p=9822009-10-01T09:25:02Z2009-10-01T09:25:02ZDeze feature werkt alleen als u op uw website de nieuwste versie van de teller-code gebruikt. Hij werkt niet bij verouderde of beschadigde teller-codes.Hebt u een oude versie van de code? De nieuwste versie van de teller-code vindt u bij uw motigo-account:
Uw teller-code vindt u op de volgende manier:
1. Log in bij motigo
2. Klik op “Webstats”
3. Klik op “Toon html-code” onder de naam van de teller
4. Selecteer welk type teller u wilt gebruiken (klein pictogram of live-teller)
5. Kopieer de code en voeg deze aan uw website toe
Als u nog vragen hebt, kunt u te allen tijde contact opnemen met onze klantenservice!
]]>6Carlahttp://http://blog.motigo.com/?p=10172009-10-01T08:54:46Z2009-10-01T08:54:46ZLog in bij motigo2. Klik op “Webstats”
3. Klik op “Toon html-code” onder de naam van de teller
4. Selecteer welk type teller u wilt gebruiken (klein pictogram of live-teller)
5. Kopieer de code en voeg deze aan uw website toe
Als u op problemen stuit bij het invoegen van de teller, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
]]>2mmirosavljevichttp://blog.motigo.com/?p=6932009-07-16T10:07:26Z2009-07-16T09:56:29ZKlik op “Webstats” in het overzicht van uw account
Selecteer de teller die u wilt delen en klik op “Delen”
Nu hoeft u alleen nog maar de namen en e-mailadressen van uw vrienden in te vullen en op “Bericht versturen” te drukken.
Maakt u een nieuwe teller aan?
Wanneer u een nieuwe teller aanmaakt, ontvangt u een link naar de Mijn-teller-delen-pagina, zo gauw uw teller de eerste bezoekers heeft geregistreerd.
Veel plezier met deze nieuwe feature!
… en vergeet niet uw vrienden over uw website en motigo-webstats te vertellen!
P.S. Deze nieuwe feature vraagt eerst om een reCAPTCHA voordat het bericht wordt verstuurd. Om meer over reCAPTCHA te weten te komen, kunt u een kijkje nemen bij het Motigo-lexicon. Wilt u reCAPTCHA op uw eigen site gebruiken? Bij Tips en trucs kunt u lezen hoe.
]]>3mmirosavljevichttp://blog.motigo.com/?p=6972009-07-16T10:07:46Z2009-07-16T09:54:01ZEigenlijk een goed idee dus, maar het kost wel een hoop tijd en moeite. Iedere dag besteden internetgebruikers over de hele wereld ongeveer 150.000 uur aan het ontcijferen van captcha’s. Soms worden vervormde plaatjes gebruikt, zoals golvende letters of een achtergrond met een dominant achtergrondspatroon. Daardoor worden deze plaatjes ook voor mensen lastig te lezen. ReCAPTCHA gebruiken we op motigo. Niet alleen omdat die captcha goed werkt, maar ook omdat er hierbij iets wordt gedaan met de verloren tijd.
reCAPTCHA gebruikt echte woorden in plaats van de gefragmenteerde codes die normale captchas gebruiken. De woorden die door reCAPTCHA worden gebruikt zijn de woorden die een computer niet kon lezen tijdens het digitaliseren van een boek. Dus wanneer u een reCAPTCHA intypt, levert u een bijdrage aan het digitaliseren van een boek. Op de website kunt u meer lezen over de reCAPTCHA .
Wilt u een captcha op uw eigen site gebruiken? Bij Tips en trucs kunt u lezen hoe. Geinteresseerd? Lees meer op http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha
]]>6mmirosavljevichttp://blog.motigo.com/?p=7002009-07-16T09:53:35Z2009-07-16T09:53:35ZEen andere gratis en eenvoudig te gebruiken dienst is reCAPTCHA. Op http://recaptcha.net kunt u een gratis sleutel krijgen om deze dienst op uw site te gebruiken. Om een reCAPTCHA te gebruiken, hebt u een zowel een publieke als een private API-sleutel nodig. Deze twee sleutels helpen bij het voorkomen van een aanval waarbij iemand een reCAPTCHA op hun site gebruikt om antwoorden te verzamelen, en deze antwoorden vervolgens gebruikt op uw site.
Om de reCAPTCHA te gebruiken, hoeft u maar een paar regels code aan uw website toe te voegen. Voor meer informatie over het gebruik van de reCAPTCHA bezoekt u http://recaptcha.net/resources.html .
]]>3Carlahttp://http://blog.motigo.com/?p=5842009-06-23T10:56:58Z2009-06-23T10:56:58ZPageviews en BezoekenPageviews en bezoeken – wat is het verschil?
Een pageview is één weergave van een pagina op uw website. Iedere keer dat uw website wordt geladen, telt als een pageview. Hierbij maakt het niet uit of het dezelfde gebruiker is die de pagina bezoekt.
Bezoeken zijn individuele bezoeken aan uw website. Deze statistiek is gebaseerd op een cookie dat door de browser van de gebruiker wordt opgeslagen. Een bezoeker wordt dus niet nog een keer geteld, als hij de website binnen 24 uur opnieuw bezoekt.
U kunt meer lezen over het verschil tussen pageviews en unieke bezoekers op de volgende pagina.
Hebt u nog meer vragen? U kunt te allen tijde contact opnemen met de helpdesk van Motigo!
]]>6mmirosavljevichttp://blog.motigo.com/?p=4602009-05-27T08:20:23Z2009-05-27T08:20:23ZSorteer kaarten voor een gebruiksvriendelijke navigatie en menustructuur. Schrijf de naam van elk belangrijk item (producten, onderwerpen) van uw website op een papieren kaartje. Geef iedere gebruiker een set kaarten en vraag of hij deze thematisch kan rangschikken. Op die manier kunt u achterhalen welke onderwerpen volgens de gebruikers bij elkaar horen, en het geeft aan waar gebruikers de informatie die ze zoeken verwachten. Gebruik deze informatie om de menu- en navigatiestructuur van uw site te maken.Met een prototype van papier kunt u kijken of de structuur van uw site zinvol is. Teken uw website op papier. Probeer het design even te vergeten en concentreert u zich op de structuur: Is de rangschikking van de pagina’s hiërarchisch? Zijn ze met elkaar verbonden? Laat uw proefpersonen bepaalde opdrachten uitvoeren met de papieren prototypes om te kijken hoe ze reageren. Vraag ze om feedback en suggesties.Interviews kunnen u helpen meer over de gebruikservaring te weten te komen. Stel uw proefpersonen een vraag over één aspect van uw website. Als u geschreven interviews afneemt, raden wij u aan gesloten vragen met vooraf gedefinieerde antwoorden te gebruiken (Ja / Nee, Helemaal mee eens / Gedeeltelijk mee eens / Niet mee eens). Als u de proefpersonen persoonlijk interviewt, kunt u open vragen gebruiken waarop gebruikers vrij kunnen antwoorden. Interviews geven belangrijke feedback en hiermee kunt u naar een website kijken door de ogen van uw gebruikers.Hardop nadenken van de gebruikers zorgt voor goede feedback tijdens het testen. Laat uw proefpersoon een opdracht uitvoeren en vraag of hij zijn beslissingen kan toelichten. Wat doet hij? Waarom koos hij die optie en niet een andere? Wat denkt hij? Wat is zijn mening? Door het hardop nadenken van de gebruiker krijgt u informatie over de mentale en emotionele interactie van de gebruiker met uw website. Dit zorgt voor ideeën om de website te verbeteren.De vijf-seconden-test is een snelle en eenvoudige manier om het functioneren van uw website te testen. Bij deze test laat u uw proefpersoon weer een bepaalde opdracht uitvoeren (bijv. als u producten verkoopt, vraagt u de persoon hoe hij op uw site een bepaald product zou kopen). Laat de persoon 5 seconden naar uw website kijken, zonder de scrollen of op links te klikken (u kunt ook een screenshot gebruiken). Naderhand vraagt u de persoon wat hij nog weet van de website. Op die manier komt u te weten wat de aandacht trekt van gebruikers en of uw afbeeldingen, titels en banners de juiste boodschap afgeven. Bij de volgende stap vraagt u de proefpersoon om de opdracht uit te voeren. Als hij problemen ondervindt of te veel tijd nodig heeft, betekent dit dat uw site verwarrend is en een betere structuur moet krijgen.]]>13View the Original article
0 comments:
Post a Comment